U dvorištu Frankopanskog kaštela u sklopu 5. Frankopanskih ljetnih, pred petstotinjak zadovoljnih posjetitelja umjetnički i profesionalno izvedena je 90 minutna predstava Glumačke družine Histrion.
Djeca sa CNN-a, drama Amira Bukvića pisca iz Bosne i Hercegovine
nastala je 2005. godine. Glavni likovi u drami su djevojka Dora i
mladić Dino koji su prije desetak godina preživjeli strahote rata u
Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Za vrijeme razaranja Vukovara slike
uplakane Dore iz vukovarske kolone pred pad Vukovara i slike uplašenog
Dine u grupi djece kojoj vojnici dijele bombone prije pada Srebrenice,
obišle su svijet i puno puta su prikazivane u vijestima raznih
svjetskih televizija pa tako i na američkoj CNN televiziji. Slučajno se
to dvoje, sada mladih ljudi, susreću u Zagrebu deset godina nakon
stravičnih događaja iz djetinjstva i vremenom se zbližavaju i postaju
prijatelji, ali sjećanja i djetinjstvo ne prestaju ih pratiti.
Autor: Amir Bukvić
Redateljica: Aida Bukvić
Glume: Amar Bukvić, Iva Mihalić, Branka Cvitković, Amir Bukvić
Glumačka družina ‘Histrion’ (www.histrion.hr) osnovana je 11. srpnja 1975. godine u
Zagrebu. Utemeljio ju je, a njezin je i danas umjetničko-organizacijski
ravnatelj glumac, redatelj i producent Zlatko Vitez. Tijekom protekle
32 godine, na scenu je postavila 53 premijere koje je potom izvela još
nekoliko tisuća puta diljem Hrvatske, po svim republikama bivše države
i u više drugih država Europe i Amerike...
Družina je osnovna s idejom približavanja i prenošenja kazališne misli i recentne kazališne proizvodnje i u najmanja mjesta Lijepe Naše i bez pretjerivanja, netom kasnije, utjelovivši tu ideju, postala prosvjetitelj u suvremenosti.
Svoju vjernu publiku podučava ponajviše o hrvatskoj kulturi,
piscima, slikarima, glazbenicima, povijesti, prilikama, jeziku, a potom
i o onoj svjetskoj kulturi, obrađujući djela najvećih uzora kazališne
povijesti i kroz posebnu, jednu, prizmu, stavlja ih u hrvatske prilike
i konkretne kontekste uzete iz hrvatske povijesti i stvarnosti. Kroz
godine stvorila je identitet i u kazališnu terminologiju naših
zemljopisnih prostora ugravirala pojam ‘histrionizacije’ kao sad već i
sinonima za pučki teatar začinjen satirom, zabavom i posebnom poetikom
smijeha kao narodnog lijeka za sve bolesti i rane što ih nosi
svakodnevica.
Do godine 1985. Histrioni su bili (bracerom Ljubomanom) ploveće i
putujuće kazalište, a od 1986. u Zagrebu na Opatovini pokreću projekt
Histrionsko ljeto. Njegovi autori, osim što su otada restaurirali
povijesna zdanja (Pišlinovu kulu i stari gradski bedem koji je dijelio
Grič od Kaptola) i u njemu nastavljaju sa svojom svetom misijom i
ljetom uspavani Zagreb, svake godine iznova, bude, prikazujući mu
uratke ispisane iz pera najvećih njegovih uzdanica, brinući o njegovim
vrednotama i njegujući kajkavštinu kao izražaj njegovog bića,
izgovorenu u gestama i grimasama prvaka hrvatske kazališne scene.
Uvijek blizu politike i često u sukobu s njom, Histrioni su isto toliko
često imali i problema, zbog u predstavama iznesenih misli i prikaza. A,
ostajući vjerni Domovini, u najtežim vremenima uključili se u njezinu
obranu te nakon oslobođenja Republike Hrvatske, sudjeluju u mnogim
humanitarnim akcijama, posebice u korist djece hrvatskih branitelja.
ip