I učenici šperploču režu pilicom i lukom
Odgoj i obrazovanje nije samo zajednički rad učitelja i učenika već je posebno važno i sudjelovanje roditelja u obrazovanju.
Odgoj i obrazovanje nije samo zajednički rad učitelja i učenika već su važni i drugi čimbenici. Sama priroda odgojno-obrazovnog rada je takva da se odgoj ne može prepustiti samo školi jer je to zajednička društvena djelatnost. Bez potpore roditelja i zajednice u kojoj škola djeluje, učitelji ne mogu učiniti više od same nastave i ostvarivanja odgojno-obrazovne djelatnosti. Ali, kada se škola nalazi u okruženju u kojem su roditelji i šira zajednica zainteresirani za njen rad i djelovanje unutar sredine u kojoj se škola nalazi, onda je stanje sasvim drugačije.
Učenik lijepi izrezane stranice kućice za ptice
Tada učitelji i učiteljice u takvim školama uspostavljaju uspješnu
suradnju s roditeljima i gradom u kojem škola kao ustanova djeluje. To
je jedan od glavnih ciljeva osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja gdje
se želi uz jačanje odgojne uloge škole ojačati i odnos roditelja i
lokalne zajednice u kojoj škola djeluje. Tako su u četvrtak, 11. ožujka
2010. godine u 17 sati učenici 1.a razreda OŠ Ivane Brlić –Mažuranić, u
suradnji sa svojim roditeljima i učiteljicom Anđelkom Salopek,
pristupili projektu izradi kućica za ptice. Cilj projekta je bio da
svako dijete sa svojim roditeljem izradi kućicu za ptice koje će
učenici postaviti u okolici škole i svoga doma kako bi se brinuli za
ptice stanarice u zimskim mjesecima i hranili ih.
Roditelji i djeca u zajedničkom radu
Važno je da se nastavni projekti zbivaju po shemi: dogovor-
ostvarivanje- vrednovanje. Učiteljica je održala roditeljski sastanak
gdje je iznijela roditeljima plan projekta. Da bi proširila suradnju ne
samo na roditelje već i na nastavnike predmetne nastave, u projekt
izrade kućica za ptice uključila je i nastavnika predmetne nastave Matu
Cindrića, koji kao nastavnik tehničke kulture ima iskustva u radu sa
šperpločom, a prije tri godine je na županijskom takmičenju iz tehničke
kulture sa svojim učenicima osvojio treće mjesto u izradi kućica za
ptice. On je ponudio nacrte za izradu kućica, ljepilo za drvo, a budući
da među roditeljima ima i drvnih tehničara, sa zanimanjem i velikim
interesom svi roditelji su se uključili u izradu tog projekta.
Dogovoreno je da roditelji kupe šperploču i pilice za rezanje
šperploče. Dogovoreno je vrijeme kada bi se pristupilo izradi kućica za
ptice, tj. kada je većina roditelja slobodna. Naravno, sadržaji i
aktivnosti u okviru projektne nastave povezivali su se s programom svih
nastavnih predmeta (korelacija i integracija).
Dogovoreno je vrijeme kada će se početi s izradom kućica, a do tog
trenutka učenici su bili najnestrpljiviji. S ponosom i srećom na licu
dočekali su svoje roditelje poslije nastave. Zajedno su između četiri
ponuđena nacrta izabrali nacrt koji im se najviše dopada i prionuli su
na posao.
Mate Cindrić, nastavnik tehničke kulture, stručna pomoć pri izradi kućica za ptice
U svim etapama projekta postigli smo suradništvo i toleranciju,
stvorili smo ugodno radno ozračje, poticali smo kreativnost učenika, a
roditelji su međusobno bolje upoznavali i pomagali jedni drugima.
Učenici su pomagali svojim roditeljima, pridržavali su lukove i
stavljali pilice, dodavali roditeljima alat za rad i brusnim papirom
obrađivali izrezane stranice kućice za ptice. Kad su stranice bile
obrađene, pristupilo se lijepljenju kućice.
Ovaj projekt ima za cilj svoje dulje trajanje. Učenici su sada dobili
obvezu da vode brigu o pticama zimi, nose im hranu, prate i uočavaju
promjene u prirodi, a potaknuli smo kreativnost, inovacije i ideje
učenika.
Nastava je zajednička djelatnost učitelja, učenika, roditelja i čitave
društvene zajednice i samo uz zajedničke snage svih čimbenika koji su
važni za život jedne škole može se postići više u odgoju i obrazovanju
naše djece.
Stoga, potrudimo se svi da među djecom stvaramo suradništvo i
toleranciju, ugodno razredno ozračje, socijalizaciju u razrednom
kolektivu jer ćemo samo tako razvijati i poticati ljubav i kreativnost
u razredu gdje će svaki učenik biti uspješan.
Anđelka Salopek, Ogulin