Povodom popisa razvojnih projekata na području Ogulina kojeg je predstavio župan Damir Jelić možemo načelno reći da smo zadovoljni s planom ulaganja, uz jednu iznimku, a radi se o projektu izgradnje obilaznice grada Ogulina koji je također trebao biti na ovom popisu - i to na njegovom vrhu! Ovaj projekt je usko vezan uz razvoj gospodarstva i stvaranje radnih mjesta na području Ogulina te bi trebao biti državni i županijski prioritet, a ne samo naš lokalni. Uz zaštitu od poplavnih voda glavni prioritet na ogulinskom području mora biti razvoj poduzetničkih zona.
Već desetljećima je neizgrađena infrastruktura u našim poduzetničkim zonama glavna prepreka investicijama i stvaranju radnih mjesta. Poduzetnička zona u Otoku Oštarijskom osnovana je 2002. godine, a od tada do danas još uvijek nije riješena osnovna infrastruktura u što spadaju i spojne ceste, odnosno ulazi u poduzetničke zone. Sada kada konačno imamo investitore koji ulažu u naše dvije poduzetničke zone i dalje se zanemaruju njihovi problemi i potrebe.
Trenutno niti jedna ogulinska poduzetnička zona nema prikladan spoj cestom. U staru zonu se ulazi kroz centar grada preko pruge, uz ranžirni kolosijek, radi čega je rampa često spuštena pa se stvaraju kolone vozila. Uz dječji vrtić kamioni se jedva probijaju, ugroženi su pješaci i parkirana vozila, a posebno djeca. U novu zonu kamioni ulaze uskom cestom, pod kutem od 90°, potpuno neprikladnom za teretni promet. Uz sve to problem su i poplave radi kojih je državna cesta D42 na istočnom i zapadnom ulazu u grad često zatvorena.
Ukratko, sadašnja prometna infrastruktura ne zadovoljava trenutne potrebe, a kako će onda zadovoljavati buduće, nakon što se pokrene proizvodnja, što svi, navodno, želimo? Zamislimo trideset i više puta veći kamionski promet pokraj dječjeg vrtića Bistrac, preko "rampe", na ulazu u zonu u Otoku Oštarijskom.
Prioritetni projekt Republike Hrvatske i Karlovačke županije na području grada Ogulina uz retenciju treba biti i obilaznica grada Ogulina čiji sastavni dio je ulaz u poduzetničku zonu u Otoku Oštarijskom, odnosno spoj na autocestu A1. Nositelj projekta bi bile Hrvatske ceste, obzirom da se radi o državnoj cesti, koje je Grad Ogulin osobno i pisanim putem kontaktirao po pitanju ovog projekta. Obilaznica bi se radila u tri faze od kojih bi prva bila izgradnja spoja u poduzetničku zonu, zatim druga faza bi bio spoj stare i nove poduzetničke zone i treća faza bi bio ostatak obilaznice do zapadnog izlaza iz grada. Odavno je trebalo početi s pripremnim radnjama, izvlaštenjima, izradom potrebne dokumentacije i dozvola, jer se radi o radnjama koje malo koštaju, ali dugo traju, a koridor za ovu prometnicu je već godinama predviđen prostornim planom grada.
Proračunom Grada Ogulina smo planirali sredstva za početak izgradnje spoja u Poduzetničku zonu Ogulin, međutim u projekt bi se trebale uključiti županija i država ako nam je svima uistinu stvaranje radnih mjesta i demografska obnova glavni prioritet.
Grad Ogulin